مهاجرت و سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا و کانادا

اقامت، مهاجرت،پذیرش تحصیلی، سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا،ثبت شرکت در اروپا، مهاجرت به کانادا

مهاجرت و سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا و کانادا

اقامت، مهاجرت،پذیرش تحصیلی، سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا،ثبت شرکت در اروپا، مهاجرت به کانادا

خرید ملک در یونان

محبوب ترین مناطق برای خرید ملک در یونان

از محبوب ترین مناطق خرید ملک در کشور یونان میتوان به شهرهای کرت،کورفو،پلوپونز،میکونوس، سفالونیا، رودس و جزیره ی زاکینتوس نیز اشاره کرد.

در اینجا قصد داریم توضیحات مختصری در مورد هر یک از این شهرها، ارائه دهیم.

کرت(Crete) : بزرگترین و محبوب ترین جزیره ی یونانی با آب و هوایی دلپذیر در طول سال و زیبایی های طبیعی معروفش، برای همه شناخته شده است. این جزیره در جنوبی ترین نقطه ی اروپا واقع شده  و دارای دو فرودگاه بین المللی Heraklion و Chania نیز می باشد.

کورفو(Corfu) : جزیره ای در یونان که در سواحل غربی این کشور واقع شده است.این شهر باستانی در لیست میراث فرهنگی ثبت شده است.بخش های شمالی جزیره ی کورفو دارای پوشش گیاهی زیتون و کاج بوده و منظره ای زیبا را برای ساکنین و گردشگران پدید آورده است. شهر کورفو از پیشینه ی فرهنگی بسیار غنی مترقی ای برخوردار بوده و در طول سالیان دراز، رشد و توسعه ی چشمگیری داشته است.

پلوپونز(The Peloponnese) : پلوپنز ، شبه جزیره ای در جنوب یونان است. این شبه جزیره توسط خلیج کورینت در قسمت شمالی از یونان جدا شده است.این شهر دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. ساحل شنی، مناظر خیره کننده و خانه های سنگی از جمله جاذبه های این شهر زیباست. روغن زیتون مشهور Kalamata متعلق به این شهر می باشد.  

میکونوس( Mykonos ): جزیره میکونوس یونان در شرق آتن واقع شده و آب و هوای این جزیره زیبا، مدیترانه ای معمولی است و دارای 300 روز آفتابی می باشد. فصل بارانی در این منطقه از اکتبر تا مارس طول می کشد . اقتصاد این جزیره یونانی ارتباط نزدیکی با دریا دارد ولی با شروع فصل گردشگری صنعت توریسم ن نقش موثری در اقتصاد منطقه ایفا می کند.

سفالونیا(Kefalonia) : این جزیره در جنوب کورفو و جزایر ایونی واقع شده است. این جزیره مکانی مناسب برای گردشگرانی است که می‌خواهند تعطیلات بدون استرس و آرام‌بخشی داشته باشند و هم در سواحل شنی و ماسه‌ای قدم بزنند و از آفتاب لذت ببرند. جزیره سفالونیا یا کفالونیا یکی از جزایر معتبر یونان است که دارای سواحل پرتلاطم و صخره‌های زیبا است.

رودس (Rhodes) : این جزیره در جنوب شرقی مدیترانه قرار دارد و به جزیره ی خورشید معروف است. این شهر یکی از شهرهای توریستی یونان بشمار می رود و هر سال بیشتر از 300 روز از آفتاب درخشان یونانی بهره مند است.

زاکینتوس(Zante) : زاکینتوس یا زانته در سواحل غربی شهر پلوپونز قرار دارد.ترکیب مناظر سرسبز و زیباترین سواحل دنیا در زاکینتوس، آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی یونان تبدیل کرده است و هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری می باشد.

[caption id="attachment_1849" align="alignnone" width="765"]خرید ملک در یونان خرید ملک در یونان[/caption]

 اخذ اقامت با خرید ملک در یونان

افرادی که در کشورهای غیر اروپایی زندگی می کنند، با خرید ملک در کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا مانند خرید ملک در یونان ، به دنبال راهی سریع جهت اخذ اقامت در این کشورها از جمله یونان هستند. در سال جاری، یونان برنامه های اقامتی فوق العاده ای را برای کسانی که ملکی به ارزش بیش از 250،000 یورو (تقریبا 329،075 دلار)  خریداری کنند ،ارائه می دهد.

این برنامه برای متقاضیان اقامت در کشور یونان بسیار جذاب است. با اقامت در یونان، افراد ویزای شنگن دریافت می کنند که با آن می توانند به تمام 26کشور عضو شنگن از جمله اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، دانمارک، یونان، استونی، اسپانیا، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، مجارستان، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، سوئد، جمهوری چک، فنلاند و سراسر اروپای غربی به غیر از انگلستان سفر کنند. مجوز اقامت در کشوری صادر می شود که ملک در آن واقع شده و توسط آن فرد خریداری شده است.

اخذ اقامت در یونان با خرید ملک به سه نوع تقسیم می شود:

-فرد می تواند در کشور یونان ملکی را خریداری نماید.

- یک قرارداد مشارکت زمانی  یا Time sharing حداقل ده ساله انجام دهد.

- فرد می تواند سرمایه گذاری خود را در یک قرارداد اجاره نامه ده ساله ی اقامت در هتل یا یک اقامتگاه توریستی مبله انجام دهد.

جهت کسب مجوز اقامت در کشور یونان این مراحل باید طی شود:

-فرد متقاضی ملک مورد نظر خود را در کشور یونان انتخاب کرده و توافق نامه ی از پیش تنظیم شده را امضا کند.

-امضای قرارداد خرید ملک ، پرداخت هزینه ی قرارداد ، ثبت ملک خریداری شده به نام مالک و دریافت گواهی تاییدیه ثبت خرید ملک

مالکیت مشترک چیست؟

مالکیت مشترک برای سرمایه گذاران در کشور یونان نیز مجاز می باشد در صورتی که هر یک از افراد سرمایه گذار مالک 50 درصد از سهام باشدو میزان سرمایه گذاری برای هر یک از صاحبان ملک حداقل  250000 یورو باشد .در صورت دارا بودن هر کدام از این شرایط ،مالکان می توانند به صورت مجزا به همراه خانواده خود جهت دریافت مجوز اقامت کشور یونان نیز اقدام نمایند.

در نظر داشته باشید که :

-صاحبان ملک نیازی به سکونت در ملک خود را ندارند. سرمایه گذاران می توانند املاک خود را در کشور یونان اجاره داده و از طریق آن درآمدزایی نمایند.

-افرادی که از طریقق خرید ملک در یونان اقامت گرفته اند، دارای حق کار نمی باشند .این افراد می توانند در کشور یونان سهامدار شرکت و با تاسیس شرکت اجازه کار داشته باشند.

مزایای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در یونان

-کشور یونان با کاهش مالیات از 10 درصد به 3 درصد به همراه کاهش  29.4 درصد  قیمت مسکن ، فرصتی فوق العاده را برای انتقال اموال سرمایه گذاران به کشور خود نیز ایجاد کرده است.

-قرارداد خرید می تواند در طول پانزده روز و دریافت مجوز اقامت یونان در کمتر از یک ماه به پایان برسد.

-خریداران می توانند ملک خود را در کشور یونان اجاره دهند و آن را به منبع کسب درآمد مبدل سازند.

- دارندگان اقامت کشور یونان می توانند به تمامی کشورهای عضو شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنند.

- دارندگان اقامت کشور یونان می توانند مطابق با قانون ، شهروندی دولت یونان را نیز داشته باشند.

- افرادی که اقامت کشور یونان را دارند می توانند از مزایای آموزشی و بهداشتی مشابه با شهروندان یونانی نیز برخوردار شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.