مهاجرت و سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا و کانادا

اقامت، مهاجرت،پذیرش تحصیلی، سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا،ثبت شرکت در اروپا، مهاجرت به کانادا

مهاجرت و سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا و کانادا

اقامت، مهاجرت،پذیرش تحصیلی، سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا،ثبت شرکت در اروپا، مهاجرت به کانادا

سرمایه گذاری در کشور یونان

سرمایه گذاری در کشور یونان

انتخاب کشور یونان برای سرمایه‌گذاری، در واقع یک انتخاب هیجان انگیز است.یونان در جنوب شرقی سواحل اروپا واقع شده است . کشوری که میتوان در آن محصولاتی با کیفیت و با خدمات عالی خریداری کرد و سرمایه گذاری مطمئنی داشت. کشور یونان انتخابی استثنایی بوده و از نظر جغرافیایی ،موقعیتی استراتژیک را داراست و برای کسانی که در جستجوی عرضه ی بازار اروپایی و توسعه ی کسب و کار خود به سایر نقاط جهان هستند بسیار ایده آل  و مطلوب است.

 این کشور به عنوان عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو ، دسترسی به بازارهای منطقه ای با رشد بالا و بیش از 140 میلیون مشتری از اروپای جنوب شرقی و مدیترانه شرقی بدون هیچ مانع تجاری فراهم آورده است.

زیرساخت های لجستیک و ارتباطات در یونان از کیفیت بالایی برخوردارند. پس از برگزاری بازی های المپیک 2004 در آتن، زیرساخت های کشور یونان ، منافع ویژه و ماندگاری را از تغییرات و پیشرفت های فراوانی که در کشور انجام شد کسب کرد و آن را مبدل به بستری مناسب برای سرمایه گذاری نمود.

در این مقاله سعی داریم دلایل متعددی را برای سرمایه گذاری در یونان برای شما توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

یونان، عضوی از منطقه شنگن

منطقه شنگن شامل 26 کشور اروپایی به جز قبرس و انگلستان می باشد. افرادی که اقامت یونان دارند می توانند به صورت هم زمان از مزایای زندگی در یونان و سفر بدون ویزا به کشورهای اروپایی بهره مند شوند، یعنی این که آنها می توانند :

- از کشور خود به عنوان کشور مبدا به هریک از کشورهای منطقه شنگن به صورت مستقیم سفر کنند.

- بدون بازرسی گمرکی طولانی در حوزه شنگن بطور آزادانه مسافرت کنند.

دارنده ویزای شنگن چندگانه، می تواند اقامت یک دوره ی سه ماهه در طول هر شش ماه در حوزه ی شنگن را داشته باشد.

کشورهای حوزه ی شنگن

اتریش، بلژیک، جمهوری چکسلواکی، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

دستیابی به ویزای طلایی اروپا با کمترین هزینه برای سرمایه گذاری در کشور یونان

اخیرا بسیاری از کشورهای اروپایی پیشنهاد شهروندی اتحادیه اروپا از طریق ویزاهای طلایی را نمی پذیرند.در منطقه مدیترانه، یونان یکی از بهترین و ارزان ترین کشورها بشمار می رود. حداقل سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت در کشور پرتغال مبلغ 500.000 یورو و در کشور قبرس 300.000 یورو می باشد که در مقایسه با یونان که 250.000 یورو است رقم بسیار  چشمگیری است.

باید به این نکته توجه داشت که سایر بازارهای سرمایه گذاری شناخته شده همچون آمریکا به دلیل افزایش قیمت ها باعث دور نگه داشتن سرمایه گذاران از این کشورها شده اند.

فرصت منحصر به فرد برای سرمایه گذاری در کشور یونان

بحران اقتصادی جدای از دشواری ها ،باعث ایجاد مزایایی هم می شود. شهروندان خارج از اتحادیه ی اروپا  از فرصت سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات با هزینه های پایین برخوردار می باشند.

بر اساس گزارش بانک سیاست پولی یونان، در سه ماهه اول سال 2013 ، از آغاز بحران سال 2008، قیمت مسکن 29.4% کاهش را به یک فرصت منحصر به فرد برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

آب و هوای مدیترانه ای

300 روز آفتابی در سال موضوعی است که برای همه سوال بر انگیز است. یونان بخ دلیل آب و هوای خشک در تابستان ها بسیار معروف است. ترکیب روزهای گرم با شب های خنک ،لذت بخش است.تابستان ها در یونان از ماه می تا سپتامبر است و در واقع  بهترین زمان برای لذت بردن کامل از دریا و خورشید بشمار می رود.

آب و هوای مدیترانه ای یونان دارای چهار فصل مجزا است. در پاییز و بهار تابش آفتاب ملایم و دمای هوا نسبتا معتدل و از 10 تا 25 درجه است در حالی که دمای هوای پایین در زمستان امکان لذت بردن از مناظر برفی در مناطق کوهستانی را فراهم می کند.

موقعیت استراتژیک

یونان منطقه استراتژیکی ست که در محل تقاطع اروپا ، آسیا و افریقا واقع شده و این امکان را فراهم می کند تا در طول یک ساعت، افراد با استفاده از خطوط هوایی به هر نقطه از این کشور سفر کرده و ظرف حداکثر سه ساعت به هر نقطه از اروپا نیز دسترسی یابد.

همچنین با چند خط هوایی مانند Easy Jet  و Ryannair که از خطوط هوایی اصلی در یونان هستند، میتوانید با هزینه ی کم به پایتخت های اروپایی مسافرت کنید.

سنت دیرینه مهمان نوازی نسبت به مهاجران در کشور یونان

کشور یونان به دلیل موقعیت منحصر به فرد و سنت دیرینه ی خود در صنعت توریسم و گردشگری، به رسم مهمان نوازی نسبت به مهاجران بسیار معروف است. در این کشور نسبت به غذا و دیگر رسوم فرهنگ های مختلف نگرانی راجع به مسائل ایمنی یافت نمی شود و به این علت که بخش عظیمی از جمعیت این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند،به همین خاطر برقراری ارتباط مهاجران با مردم بسیار آسان می شود و آنها می توانند به راحتی با مردم این کشور تعامل داشته باشند.

سرمایه گذاری در کشور یونان بدون نیاز به حداقل زمان اقامت

در کشورهایی مانند پرتغال متقاضی برای دریافت اجازه اقامت باید حداقل 7 روز در سال اول و 14 روز در دوره ی دو سال بعدی در این کشور اقامت داشته باشد، اما این محدودیت حداقل زمان اقامت، در کشور یونان وجود ندارد و افرادی که اقامت یونان دارند الزامی به تحمل هزینه های سفر سالانه به منظور حفظ اقامت خود ندارد.

دسترسی به تحصیلات عالی برای سرمایه گذاری در کشور یونان

تحصیلات عالی در یونان هم به صورت دولتی و هم خصوصی نیز ارائه می شود. اگرچه آزمون ورودی برای تحصیلات دولتی ممکن است سخت باشد اما این تحصیلات برای متقاضیان هیچگونه هزینه ای در بر ندارد. از طرف دیگر جهت ورود به کالج ها و دانشگاه های خصوصی به آزمون ورودی نیازی نیست و هزینه این موسسات خصوصی می تواند متغیر باشد. این موسسات همچنین اغلب برنامه های ویژه ای برای دانش آموزان بین المللی طراحی می کنند. دارندگان اقامت یونان از حقوق برابر برای تحصیلات عالی نسبت به شهروندان یونانی برخوردار اند.

سرمایه گذاری در کشور یونان 

رژیم متنوع غذایی

پایه ی اصلی تغذیه یونانی بر اساس موادی همچون روغن زیتون سالم ، پنیر فتای لذیذ ، ماست معروف جهانی یونان ، سالاد سبز تازه ، گوشت ، مرغ و شراب خوب است. همچنین میتوان از میوه های متنوع و منحصر به فردی مانند انجیر ، گیلاس و خربزه لذت برد و از وفور ماهی های تازه به خصوص در جزایر و مناطق ساحلی بهره مند گردید.

رژیم غذایی یونانی با توجه به غنی بودن و تنوع در آن، از سالم ترین رژیم های غذایی است و با کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و همچنین طول عمر در ارتباط است.

طبیعت زیبا

یونان به معنی طبیعت زیبا است. آب های تمیز و شفاف آبی ، جزیره های زیبای کوچک ، سواحل سفید شنی ، تپه هایی با درختان زیتون و کاج، تنها بخشی از جاذبه هایی است که شما در یونان نظاره گر آنها خواهید بود.

با وجود شهرهای مدرن، شما می توانید روستاهای سنتی با خانه های سنگی را نیز در مرکز این سرزمین و خانه هایی با نمای آبی و سفید را در دیگر جزایر مشاهده کنید. یونان توانایی پاسخگویی به همه ی به انواع سلیقه ها و انتظارات را دارا می باشد و آماده ی کشف شدن توسط گردشگران است.

سرمایه گذاری در کشور یونان 

زادگاه تمدن غرب

از یونان به عنوان زادگاه تمدن غرب یاد می شود و خاستگاه علومی مانند ریاضیات ، فیزیک ، ادبیات و سایر علوم است.

اقامت در یونان این فرصت مناسب را برای شما فراهم می کند تا آثار تاریخی محافظت شده و شهرهای باستانی که در سراسر این کشور پراکنده هستند را بازدید کنید. از المپیای باستانی، مکانی که اولین بازی های المپیک برگزار شد تا پارتنون و آگورا در آتن جایی که دموکراسی متولد شد و همچنین جزیره کرت و موکنای که پیشگاه تمدن شگفت انگیز یونان باستان هستند.

مقصدی مناسب برای همه

یونان یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در دنیاست.تقریبا 16.5 میلیون توریست در سال از این کشور دیدن می کنند. این کشور با جاذبه های متنوع خود تمام نیاز های سلیقه های مختلف را پاسخگو می باشد. چه به دنبال سواحل و روستاهای بکر برای آرامش باشید و یا همهمه و شلوغی شهرهای مدرن ، در هر صورت یونان مکان مناسبی برای شما خواهد بود.

یونان مکانیست که شما می توانید به ماجراجویی بپردازید، ورزش کنید و به اردو بروید و مجذوب تاریخ و هنر این کشور شوید . همچنین می توانید تجربیات تازه ای در این کشور کسب کنید.

اقتصاد احیا شده برای سرمایه گذاری در کشور یونان

بحران اقتصادی پیشرونده که از سال 2008 شروع شده و یونان را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.هر چند نشانه هایی از بهبود این بحران در حال نمایان شدن است. با حمایت IMF ( صندوق بین المللی پول )، کمیته اروپا و بانک مرکزی اروپا کسری بودجه کاهش پیدا کرده و در نتیجه تولید ناخالص داخلی توانست زیر 3 درصد باقی بماند و این کشور توانست به رشد اقتصادی پایدار برسد. 

خدمات بهداشتی برای سرمایه گذاری در کشور یونان

یونان به خاطر داشتن خدمات مراقبتی بهداشتی بسیار عالی در دنیا شناخته شده است. در سال 2000 میلادی،هنگامی که سازمان بهداشت جهانی ،191 کشور را رتبه بندی کرد ،کشور یونان توانست جایگاه چهاردهم را از آنِ خود کند. رتبه ای که از کشورهایی همچون آلمان، انگلستان و قبرس نیز بالاتر بود.

امنیت برای سرمایه گذاری در کشور یونان

در یونان هر فرد به راحتی می تواند در خیابان ها بدون هیچ ترسی حتی در شب قدم بزند،مخصوصا شهرهای بزرگی مانند آتن و سالونیکا، که آب و هوای مطبوع و ملایم آنها مردم را وادار می کند تا نزدیک صبح خارج از خانه بمانند و این موجب شده است تا فضایی با نشاط و زنده در طول شبانه روز در شهرها به وجود بیاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.